Een quickscan is een hele snelle, laagdrempelige analyse van jouw site door één van onze experts. Het doel is conversieratio of gebruikerservaring verbeteren.
Één van onze specialisten voert deze scan uit en spreekt daarna de bevindingen met je door. Daarna kun je direct zelf aan de slag om deze verbeterpunten door te voeren!
We kijken daarbij naar verbeterpunten voor bijvoorbeeld:
Je (waarde) propositie;
gebruikerservaring;
gebruiksvriendelijkheid;
informatie en copy;
Overtuigingskracht.
Het belangrijkste verschil met een expert review is dat de quickscan een kleiner aantal bevindingen bevat.
In een expert review keren we je site of app binnenstebuiten en borgen alle verbeterpunten die we tegenkomen. Bij een quickscan doen we dat ook, maar minder diepgaand.
Wij raden deze scan aan als je:
Snel een beeld wilt krijgen van de gebruiksvriendelijkheid van je website of app.
Je collega’s, managers of werknemers concrete verbeterpunten wilt laten zien (Bijvoorbeeld om budget voor een project los te krijgen.).
Je snel inzicht wilt in een aantal verbeterpunten.
Wij hebben méér dan 10 jaar ervaring in gebruikersonderzoek en voeren regelmatig een quickscan uit. Onze kennis is altijd up-to-date en we hebben ervaring in praktisch elke markt.
Wil je ook weten waar jouw gebruikers over struikelen? Of heb je vragen? Neem hieronder contact op met Valentijn.