Welk online doel heb je met je organisatie? En past deze bij je bedrijfsstrategie? Welk probleem los je op met je dienstverlening? En belangrijker: Voor wie en wat is de essentie van je bedrijf?
We helpen je met een sterke nieuwe online strategie, of herijken je bestaande.
Een online strategie is ergens op gebaseerd. We beginnen daarom met zoveel mogelijk inzichten op te doen. Kennis is immers een belangrijk fundament van je online strategie. We doen deskresearch, lezen alle relevante documentatie die je hebt en houden workshops.
In een gezamenlijke workshop van 4 uur leren we mét jou en je team je gebruikers beter kennen. We willen weten:
Wie je gebruikers zijn.
Welke behoeftes en motivaties hebben ze?
Wat je al wel en wat je nog niet van ze weet.
En als het nodig is doen we aanvullend gebruikersonderzoek. Dat kan door interviews te houden, gebruikers te observeren of om je website of app met ze te testen. Uiteraard zijn er ook andere vormen van onderzoek mogelijk.
In een gezamenlijke workshop verdiepen we ons ook in je bedrijf en je dienstverlening. We zijn benieuwd naar jouw organisatie:
Wat voor dienst of product lever je?
Waarom kopen klanten bij jou? Of juist niet?
Wat zijn je ambities?
Hoe is de markt?
Wie zijn je concurrenten?
Wat is de ziel van je organisatie?
Wat zijn je doelen en dromen?
Als we genoeg geleerd hebben, combineren we alle inzichten uit je organisatie met die van je gebruikers. Met deze inzichten ontwerpen we samen jouw online strategie.
Als de online strategie helder is, weet je wat je stip op de horizon is. Maar hoe kom je daar? We helpen je met het invullen van het 5 Bold steps canvas: Hiermee weet je wat je op hoofdlijnen moet doen om je doel te halen. Voor de korte termijn stellen we samen een roadmap op: Een duidelijk overzicht van alle projecten die je het komende jaar gaat doen.
Aan het einde van je online strategietraject heb je een berg inzichten over je dienstverlening en je gebruikers, een duidelijke (herijkte) stip op de horizon, en inzichtelijk welke stappen je moet zetten om daar te komen.
We houden van samenwerken en van een nuchtere, bewezen aanpak. Ons design thinking proces – waarbij je gebruiker altijd centraal staat – is dat.
Daarnaast hebben we bijna 20 jaar ervaring met alle facetten van online, in bijna alle markten en van startups tot (inter)nationale spelers.
Geïnteresseerd om met ons een online strategie op te stellen of te herijken? Of heb je vragen? Neem hieronder contact op met John.
Klinkt interessant? Laat dan een berichtje achter en we nemen zo snel mogelijk contact op voor een kennismaking!