User Experience (UX) design: digitaal succes begint bij je doelgroep

Met een goed UX design op je website verhoog je de kans op conversie, ben je beter organisch vindbaar, verbeter je de klanttevredenheid én bespaart jou tijd! Lees hier hoe je dit ook op jouw website kan realiseren.

Ook stappen zetten naar digitaal succes?

Stel je vraag aan onze UX-expert Ivo

Ivo UX Designer Concept7
Ivo Bosma UX Designer
Je kan hem bellen op 050 36 00 233

In de digitale wereld wil je gemakkelijk en snel vinden wat je zoekt. En je wilt vertrouwen hebben in het bedrijf waar je een product of dienst wilt kopen. Een optimale user experience (UX) is de basis voor een succesvolle website of app.

Verbeter jouw digitale product met ons:

  • Sinds 1999 UX-ervaring in vrijwel elke markt

  • Klanten geven ons een 9.1

  • Eigen eyetrack-lab (erkend Reference Lab)

Wat is UX-design

Met user experience (UX) design ontwerpen en optimaliseren we de online gebruikerservaring van een digitaal product, bijvoorbeeld een website, app of intranet. Bij UX design draait het om hoe het werkt, waar het bij visual design meer draait om hoe het er uitziet.

Onze UX designers denken na over de werking van de navigatie, pagina's, functionaliteiten en gebruikersflows. Allemaal met 1 doel: een gebruiker zo optimaal mogelijk en met zo weinig mogelijk frictie zijn of haar doel laten behalen. Hierbij komen ontwerpprincipes, psychologische beïnvloedingsprincipes, usability, copy, design en nog véél meer bij elkaar. Onderbouwde en bewuste keuzes, zodat de conversie en het gebruikersgemak optimaal is.

UX Design Agency
UX Design website bureau

Hoe pakken we UX aan?

UX-design begint niet zomaar bij lukraak een website uittekenen. Alles (maar dan ook echt álles) denken we grondig uit. In gezamenlijke workshops verdiepen we ons in je doelgroepen, je dienstverlening en je bedrijfsidentiteit. Wat zijn gebruikersbehoeftes? En waarom moeten klanten bij jou zijn en niet bij je concurrent?

We willen begrijpen wie je gebruikers zijn, wat ze willen en hoe jouw bedrijf en dienstverlening in elkaar zit. Sterker nog: we willen ook weten wat er in de markt en bij je concurrentie speelt.

Om tot een volledig vooronderzoek te komen analyseren we je Google-analytics resultaten en draaien we een korte toptakenenquête op je site. Daarin vragen we je doelgroepen wie ze zijn, en met welk doel ze naar je website komen.

Alle relevante inzichten vertalen we door naar:

een customer journey: hierin verzamelen we behoeftes, vragen, kansen, drempels en inzichten van (potentiële) klanten in verschillende stadia van hun klantreis.

persona’s: een fictief persoon die geldt als afspiegeling van je doelgroep, met daarin motivaties, behoeftes en wensen gevangen.

Dit helpt jou en het designteam nog betere keuzes te maken, omdat je je zo beter kan verplaatsen in de behoeftes van je doelgroep.

Human centered design als leidraad

Human centered design zit in ons DNA. Hierbij kijken we naar gebruikersbehoeftes en -wensen, organisatiedoelen en de (technische) haalbaarheid. Belangrijke voorwaarde voor succes: weten wat gebruikersbehoeften zijn, en liefst toetsen met je eindgebruikers.

Human centered Design Concept7
quotation mark
Hoe graag gebruik jij een digitaal product dat zorgt voor frustratie? Beeld je dit eens in voor jouw gebruikers en de impact hiervan op jouw organisatie. Wij zorgen voor een aangename beleving, zodat jij optimaal succes uit je organisatie haalt.
quotation mark

Sjoerd Walinga

,

Usability & UX-expert binnen Concept7

Aanvullend gebruikersonderzoek

Nóg beter inzicht krijgen in gedrag, motivaties en behoeftes van je (potentiële) klanten? Dan bieden we aanvullend gebruikersonderzoek aan. Denk aan interviews met je doelgroepen, focusgroepen of één van de andere onderzoeksmethodes.

Wist je dat we ook eyetracking-onderzoek doen? Zo weten we direct waar je klanten naar kijken op het scherm, en waar dus niet.

Wil je graag weten welke handvatten voor jouw digitale product relevant zijn? Laat je adviseren door onze specialisten.

Wat levert UX op?

De uitkomsten van het gebruikersonderzoek zijn dé bouwstenen voor je website. In deze fase zorgen we ervoor dat al deze inzichten op een logische manier zijn vastgelegd. Zo ben je verzekerd van een doordacht ontwerp!

Het ontwikkelen van je prototype

Onze UX designers ontwerpen de blauwdruk van je website, app of intranet in een prototype. Je hebt zo de mogelijkheid om door je toekomstige nieuwe digitale product te navigeren. Zo weet je wat op welke pagina staat, hoe alle onderdelen van je site werken en hoe gebruikersflows in elkaar zitten.

De uitkomst geeft richting aan de contentstrategie en structuur van onze (vernieuwde) website. Concept7 had een duidelijk plan van aanpak met hierin onze doelen verwerkt en heeft alles volgens planning uitgevoerd.

Jeroen Hoeve

,

Manager Online Marketing @ Sweco

De volgende stap naar digitaal succes

Op basis van het prototype gaan onze visual designers aan de slag. Welk gevoel wil je met het visual design oproepen? Vormen, stijlen, kleuren, typografie: alles stemmen we af op jouw (potentiële) klanten en je branding.

Double Diamond Concept7

Waarom kiezen voor Concept7?

We waren het eerste Nederlandse bureau dat gebruikerservaringen centraal stelde bij het ontwerpen. En dat doen we nog steeds. Het luisteren naar, het observeren en onderzoeken van jouw doelgroep is de gezamenlijke basis voor digitaal succes.

We hebben ruime ervaring met

  • Het ontwerpen van elk denkbaar digitaal product. Van apps, websites tot mijn-omgevingen, e-learning platformen en webshops.

  • Websites in praktisch elke markt: van startups, non-profit en onderwijsinstellingen tot internationale bedrijven en overheden.

Ook UX-trainingen mogelijk

Wij delen onze kennis (en passie) van user experience graag met je. Van wetenschappelijk onderbouwde theorie, tot praktische oplossingen in het dagelijkse werk. Met onze 3-daagse erkende training krijg jij een interessante deep-dive in de wereld van UX. Bekijk snel onze basistraining UX.

Wil jij ook een gebruiksvriendelijk en dus succesvoller digitaal product?

We helpen je graag bij het UX-design voor jouw merk of organisatie. Wil je een intake met ons doen?

Deze klanten zijn nu UX-proof

We kunnen zelf úrenlang praten over UX, maar je wilt natuurlijk weten hoe dat heeft uitgepakt bij verschillende klanten en vraagstukken. Hierbij drie mooie voorbeelden van cases waarin we de user experience hebben geoptimaliseerd.
Bekijk alle cases
quotation mark
De methodes en kennis die Concept7 tijdens de sessie deelde kon ik vervolgens direct omzetten in concrete acties. Het heeft ons als bedrijf echt verder geholpen en het heeft mij nieuwe methodes geleerd om juist inzichten te krijgen uit zowel kwalitatief als kwantitatief gebruikersonderzoek
quotation mark

Els van der Kruijs

,

Customer Success Manager @ Gastronomixs

Klaar om jouw website geliefd te maken bij de je doelgroep?

Klaar om jouw website geliefd te maken bij de je doelgroep?
Direct contact met Valentijn
Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies voor gepersonaliseerde content, social media features en om onze traffic te analyseren. Meer weten?