Een goede fundering van je digitaal product, daar kan je op bouwen.
We bouwen en ontwerpen niet alleen websites, maar zorgen voor digitale ervaringen die zorgen voor meer succes. Onze makelaars websites werken samen met elk CRM. Van design tot bouw en sterke teksten: we kunnen je volledig ontzorgen. Met 25 jaar ervaring weten wij wat we moeten doen om jou nog succesvoller te maken.
Kijk hieronder hoe wij dit voor Kijck hebben gedaan of plan direct een afspraak in Joost zijn agenda om de mogelijkheden te bespreken.
Het concept van KIJCK. makelaars is duidelijk: je huis verkopen voor een vast laag tarief, ongeacht de verkoopwaarde van de woning. Een unieke aanpak en een helder verhaal. Dat verhaal vraagt om een overzichtelijke website die klanten het thuisgevoel geeft: “hier moet ik zijn!”
Ook digitaal succes behalen?
Bekijk onze diverse diensten
Je doelgroep observeren en begrijpen levert vanuit klantperspectief mooie resultaten op. Maar ook als organisatie heb je veel profijt van een website die opgebouwd is uit gebruikerservaringen.
Sinds de livegang van de KIJCK-website op 4 april 2022:
heeft de website de prijs als Beste makelaarswebsite 2022 gewonnen
groeit KIJCK verder door het succesvol inzetten van automatische customer experiences met ActiveCampaign
behaalt KIJCK 249% meer bezoekers via SEO (vergeleken met het jaar daarvoor)
behaalt KIJCK 101% meer bezoekers in het algemeen (vergeleken met het jaar daarvoor)
is het aantal filialen uitgebreid met twee extra locaties.
Extra leuk feitje: bezoekers die actief kiezen om met U aangesproken te worden converteren 73% meer dan bezoekers die geen keuze maken.
KIJCK. makelaars is een jong makelaarsbedrijf in Amsterdam. Met hun uitgebreide aanbod van woningen spreken ze een diverse doelgroep aan. De transparantie, betrokkenheid en duidelijke taal is wat KIJCK eigen maakt.
“Een vernieuwde website die beter past bij onze visuele identiteit, waarmee we met een pakkende propositie en ondersteunende marketingactiviteiten potentiële klanten kunnen overtuigen". Met deze vraag klopte KIJCK bij ons aan.
Een huis verkopen is een grote, emotionele stap. Daarom stelden we onszelf de volgende hoofdvragen voor de website:
Hoe overtuigen we potentiële klanten dat KIJCK dé partij is om hun huis te verkopen?
Hoe zorgen we ervoor dat de website tot in de puntjes klopt en vertrouwen oplevert bij de doelgroep?
Hoe zorgen we voor een pakkende en overtuigende propositie waarbij psychologische beïnvloedingsprincipes gebruikt worden?
De antwoorden beginnen bij human centered design. Dit is een ontwerpproces waarin de eindgebruiker centraal staat in plaats van de organisatie. Deze werkwijze is voor ons de leidraad in elk ontwerpproces!
Tijd voor een deep-dive in de belevingswereld van het merk en de doelgroep. Met fysieke workshops kom je achter interessante inzichten die cruciaal zijn voor de nieuwe website. Elk project vraagt om maatwerk. Voor KIJCK. makelaars waren de volgende vormen van gebruikersonderzoek relevant:
Met de organisatie-sessie tekenden we samen met medewerkers het merk verder uit. Wat zijn de USP’s, de werkwijze, de dienstverlening en de sterktes en minder sterke punten?
Verschillende (potentiële) klanten zijn verzameld binnen een focusgroep. Met als resultaat: een nog beter beeld van de doelgroep en hoe we deze kunnen segmenteren: welke redenen zijn er om KIJCK. makelaars te benaderen?
Je ogen vertellen meer dan 1000 woorden. De eyetracker in ons eigen UX-lab is een speciaal apparaat dat oogbeweging en fixaties waarneemt. Met deze eyetrack-tests verzamelden we waardevolle informatie over het kijkgedrag van de doelgroep.
Zo bleek dat de vaste verkoopprijs van op de oude website veel vragen opriep. Het leek too good to be true: zit hier geen addertje onder het gras? Heldere communicatie en duidelijke prijsuitleg is dus ook hier weer bewezen belangrijk!
De customer journey is de reis die de (potentiële) klant maakt: van eerste ontmoeting met je merk tot zelfs na het gebruik of aanschaf. De KIJCK-website is in de eerste fase voor het grootste deel van de bezoekers een vergelijkingswebsite. Vertrouwen winnen en duidelijkheid bieden zijn twee van de belangrijkste doelstellingen.
Met persona’s breng je het segment tot leven: je beschrijft zo de kenmerken en wensen van een huiseigenaar die zijn huis wilt verkopen.
Kleurgebruik, lettertypes, vorm, indeling… alles heeft een reden. Bovendien heb je twee platforms waarop gebruikerservaring hoog moet scoren: desktop en mobiel
De potentiële KIJCK-klant wil duidelijkheid. Want tijdens het zoeken naar een geschikte makelaar zie je vaak door de bomen het bos niet meer. Een overzichtelijke website is dus cruciaal.
Wat hebben we gedaan om de doelgroep een optimale gebruikerservaring te bieden?
De prijsmatrix: in één oogopslag je voordeel zien
De huidige weergave was rommelig en bracht de boodschap van het vaste tarief niet goed over. Met een slidertool bereken je nu gemakkelijk het voordeel van een vast tarief, afhankelijk van de verkoopprijs van je huis.
De juiste aanspreekwijze d.m.v. conversational design
Conversational design gaat over het de gespreksmogelijkheden op het platform. Hoe verloopt een gesprek en hoe reageert een chatbot? We creëerden een ‘u/je’-slider waardoor de bezoeker zelf kan beslissen hoe hij/zij aangesproken wilt worden.
Meer aandacht voor het woningaanbod
Naast het verkopen van je eigen huis kunnen klanten ook een huis kopen via KIJCK. makelaars. Dit kwam alleen nog niet duidelijk naar voren. Dankzij het nieuwe design van de website werd dit element toegevoegd aan de homepagina.
Wil je weten hoe wij jouw bedrijf digitaal succesvoller maken?