De Krim Texel is de grootste aanbieder van recreatie op het eiland Texel. Het bedrijf is niet alleen een begrip op Texel, maar voelt ook de verantwoordelijkheid om Texel leefbaar te houden.

Het oer-Texelse recreatiebedrijf begon in 1969 een stichting en bijbehorende camping. Hun doel: het toerisme op het noordelijke deel van het eiland stimuleren.

Het is niet bij die ene camping gebleven. De Krim Texel bezit nu meerdere vakantieparken, campings, een hotel, een subtropisch zwembad en een unieke golfbaan.

Wij leerden het eiland goed kennen, en samen met De Krim Texel en haar gasten ontwierpen wij (“overkanters”) een unieke site voor een uniek bedrijf.

Concept7, een nieuw design voor De Krim Texel

Gebruikersinzichten en uitdagingen

Door workshops met De Krim Texel, interviews met medewerkers en gasten en een aanvullende eyetrack test kregen we meerdere inzichten.

Eén van de meest waardevolle inzichten uit onze interviews en het gebruikersonderzoek was dat gebruikers zich op verschillende niveaus oriënteerden. Gebruikers probeerden zich een beeld te vormen van het eiland (niveau 1), van het park, camping of hotel (niveau 2), en de accommodatie of kampeerplek (niveau 3). Zo is de ligging van de accommodatie bijzonder belangrijk. Als je van rust houdt wil je misschien liever een plekje dat wat verder van de speeltuin ligt.

Reviews zijn daarnaast nog belangrijker dan we vooraf verwacht hadden. Reviews worden gebruikt om te bepalen dat het beeld wat gebruikers hebben ook echt klopt.

Tot slot hebben alle gebruikers de onderliggende vraag

“Past dit bij mijn verwachtingen en wensen?”

De kern van de site

Met de gebruikersinzichten, het uitgebreide aanbod van De Krim Texel én de uiteenlopende wensen van gasten in ons achterhoofd kwamen we tot een getest en solide concept.

Concept7, De Krim Texel huisje

De insteek van de site: Geef zo snel mogelijk een relevant en realistisch beeld van het aanbod. Voor jou als bezoeker gaat je vakantie of activiteit daarmee als het ware leven, en kun je bepalen of dat bij je wensen past.

Specifieke uitdagingen voor gebruikersbeleving

Naast de inzichten waren er specifieke uitdagingen. Zo waren er technische uitdagingen, waar we nauw samenwerkten met technisch specialist voor verblijfsrecreatie Maxxton.

Wat ook nog wel wat zweetdruppels heeft gekost was de ontsluiting en presentatie van de accommodaties: Hoe maak je duidelijk hoe een bepaalde plek op een duincamping eruitziet? Alle plekken zijn uniek, en de keuze voor een plek wordt beïnvloed door de stand van de zon, schaduw, grootte en afstand tot accommodaties. Om maar een paar te noemen.

En wat te denken van de bungalows of appartementen die particulier bezit zijn, maar (mede) verhuurd worden door De Krim Texel? Ze zijn allemaal uniek en hebben andere kenmerken.

Concept7, hart voor Texel strand

Resultaat

De nieuwe site van De Krim voldoet ruim aan de verwachtingen. Maar vóór alles is de site het fundament voor de verdere plannen en doorontwikkeling van de site.

Dit is wat De Krim Texel er zelf over zegt:

“90% Procent van onze boekingen realiseert De Krim Texel op eigen kracht. Onze online presentatie van De Krim is daarbij ‘key’ en we investeren hierin volop. De Krim Texel is in 2017 een unieke samenwerking aangegaan met Concept7 en technisch partner Maxxton.
Na gebruikersonderzoek met Concept7 ontwierpen we samen het nieuwe design en de boekingsflow voor onze corporate website. Maxxton heeft de website met geïntegreerde dynamische boekingsmodule gebouwd, en won hiervoor een award voor ‘best use of technology’.
Texel is erg populair en het ging al erg goed met de boekingen. Toch hebben we met de nieuwe website voor een mooie stijging in boekingen gezorgd. We hebben nu een mooi platform dat de komende jaren steeds verder vorm zal krijgen. De komende periode rollen we de volgende fases van dit project uit, zoals integratie van de ‘Mijn omgeving’, volledige book-flow en personalisatie mogelijkheden.
Ook bij bij de nieuwe ontwikkelingen verwachten we de expertise van Concept7 op het gebied van user experience, design thinking en het maken van ontwerpen weer in te zetten.”

-Jolanda Kamphuis, Commercieel & Operationeel Directeur De Krim Texel

Wij hebben Texel niet alleen leren kennen, maar zijn ook van het eiland gaan houden! Zien we jou ook een keer op Texel?

Hebben we een match?

Wil je meer weten hoe Concept7 jouw organisatie een strategisch voordeel kan geven middels human Centered design? En hoe je gebruikersonderzoek of design in kan zetten om innovatiever te worden en nieuwe ideeën sneller op de markt kan brengen? Wil je meer weten over hoe we jou kunnen helpen? Neem dan contact met ons op, of check onze andere cases.

volgende case

Download onze whitepaper

Wij willen graag onze kennis delen, vul je email adres in en krijg onze whitepaper gratis in je inbox.

Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies voor gepersonaliseerde content, social media features en om onze traffic te analyseren. Meer weten?