MVO Nederland design

Als MKB ondernemer geld verdienen én meehelpen aan een betere wereld: gaat dat samen? Jazeker, en MVO Nederland werkt daar al vanaf 2004 hard aan.

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) biedt ondernemers steeds meer concurrentievoordelen. Wij worden blij van ondernemers én van meehelpen aan een goed doel. Win-win dus toen we MVO Nederland hielpen met het redesign van hun website.

quotation mark
Met Concept7 als strategisch partner komen we niet alleen tot stuk voor stuk prachtige websites, maar leveren die sites ook een wezenlijke bijdrage aan het behalen van onze conversiedoelen. De door het bureau ontwikkelde starter kit zorgt er bovendien voor dat we snel nieuwe websites voor projecten kunnen opleveren, die ook nog eens in lijn zijn met onze branding- en communicatiedoelstellingen. En niet te vergeten: bij Concept7 werk je altijd met leuke mensen!
quotation mark

Michel van Kats

,

MVO Nederland

Mockup MVO kleuren

Onderzoeksfase

We starten altijd met onderzoek. Een aantal belangrijke inzichten die we opgedaan hebben in de onderzoeksfase:

  • Er komen veel verschillende doelgroepen naar de site met hele uiteenlopende behoeftes.

  • Zowel MVO Nederland als gebruikers van de site zijn het er over eens: De propositie (Belofte en meerwaarde voor je potentiële klanten.) van MVO is niet scherp genoeg.

  • Er zijn verschillende motivaties waarom ondernemers verantwoord ondernemen (Druk van buitenaf door bijvoorbeeld grote inkopers, vanuit intrinsieke motivatie en vanuit meerwaarde vanuit commercieel oogpunt).

  • De belangrijkste meerwaarde van MVO voor ondernemers zijn hulp en ondersteuning, en toegang tot het bedrijven netwerk van MVO.

Mockup mobiel MVO Nederland

Uitdaging en oplossing

De oude site wilde teveel doelgroepen bedienen zonder duidelijke strategische lijn. Ook was er geen/onvoldoende regie en eigenaarschap over de website. Hierdoor stond er veel te veel informatie op de site, en raakten gebruikers de weg kwijt.

Voor MVO Nederland was dit een bevestiging, en één waar ze al op voorbereid was. Naast het redesign nam MVO verschillende mensen in dienst voor communicatie, contentstrategie en content.

Samen met MVO bepaalden we de online strategie, bijbehorende doelstellingen en de concept richting. De kern van de site is nu het concreet maken en tonen van de effecten van maatschappelijk verantwoord ondernemen, en de rol en meerwaarde van MVO daarbij.

Door concreet te maken dat je als bedrijf impact kunt hebben overtuigen wij bedrijven om in actie te komen en stimuleren we ondernemers gebruik te maken van de diensten van MVO.

Als belangrijkste raamwerk voor de site ontwierpen we samen met MVO de informatie-architectuur. Hoe is de structuur van de site? Wat staat er in de hoofdnavigatie? Wat in de subnavigatie en footers? En hoe gaan gebruikers door de site?

Het resultaat is een site die past bij de uitstraling én de wensen van MVO Nederland en haar gebruikers. Bekijk de site zelf op https://www.mvonederland.nl.

Blije vrouw MVO Nederland

Meer weten?

Wil je meer weten over hoe wij jouw bedrijf een strategisch voordeel kunnen geven met hulp van Human Centered design? Neem dan contact met ons op, of bekijk onze andere cases.

Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies voor gepersonaliseerde content, social media features en om onze traffic te analyseren. Meer weten?