Pligo

Hoe krijg je kinderen aan het spelen in een tijd waarin ze soms vastgezogen lijken te zijn aan een beeldscherm? Het speelgoedabonnement van Pligo maakt spelen met echt speelgoed weer spannend! Het open einde speelgoed van Pligo geeft eindeloos vermaak en bevordert de ontwikkeling van kinderen. Door speelgoedverhuur draagt Pligo tegelijkertijd bij aan een duurzamere planeet.

De uitdaging

Bij Concept7 geloven we in een wereld waarin kinderen zich optimaal ontwikkelen door te spelen. Daarom waren we enthousiast toen Pligo (voorheen bekend als Speeltegoed) bij ons aanklopte met een mooie uitdaging: hun speelgoedabonnementen moesten niet alleen toegankelijk, maar ook plezierig zijn voor gastouders, ouders en kinderverblijven. Bovendien voelde de oorspronkelijke merknaam te letterlijk en beperkend aan. Tijd voor een rebranding.

Het resultaat is een prachtig vernieuwde website waarop elk gezin gemakkelijk het perfecte speelgoed kan vinden en huren, met een nieuwe naam die de kracht en het plezier van spelen benadrukt!

pligo-branding-concept3.jpg

Rebranding van Speeltegoed naar Pligo

Bij Pligo kun je terecht voor het huren van open ended speelgoed voor kinderen van 0 tot 6 jaar. Elke ouder weet dat deze leeftijdscategorie zijn eigen unieke uitdagingen, drukte, maar bovenal plezier met zich meebrengt. Met kinderen is immers geen enkele dag saai. 

Deze conceptgedachte vind je terug in de basis van elk element, van de nieuwe naam tot en met de complete huisstijl. Deze elementen weerspiegelen precies wat het betekent om kind te zijn. De stijl is boeiend, vermakelijk en speels. Want juist dat spelende kinderen ontdekken, vallen en weer opstaan moeten we vieren. Vieren met speelgoed waarmee ze een eindeloze ontdekkingsreis mee aangaan. 

De naam Pligo betekent meer dan je op het eerste gezicht zou denken. Het is een speelse combinatie: de zachte klank "Pli" geeft een gevoel van vriendelijkheid en toegankelijkheid en zet aan tot actie, de "GO!" moedigt aan tot avontuur en ontdekking. Bij Pligo gaat het namelijk om zelf bouwen en ontdekken. Fouten maken en weer opstaan is een essentieel onderdeel van het leerproces, samen met zorgvuldig uitgekozen speelgoed.

Speelsheid in elk element van de huisstijl

Mooi speelgoed voor zoveel mogelijk kinderen beschikbaar maken. Bij deze inspirerende missie hoort een speelse branding. Het gevoel van Pligo zie je terug in elk huisstijlelement. De kleuren zijn afgeleid van het oude palet om de herkenbaarheid van het merk te behouden. Zo hebben we een visuele identiteit gecreëerd die voor iedereen toegankelijk is. Pligo's nieuwe merkidentiteit wordt gekenmerkt door enkele kernaspecten die het uniek maken:

  • Speels Lettertype: Dit element benadrukt de blijheid, verbeeldingskracht en het kindgevoel, waardoor de essentie van Pligo naar voren komt.

  • Aansprekende Copy: Door de kinderlijke beleving zichtbaar te maken, wordt Pligo een toegankelijk merk voor een breed publiek.

  • Visuele Consistentie: Deze consistentie draagt bij aan de sterke merkidentiteit van Pligo en helpt het merk zich te onderscheiden van de concurrentie.

pligo-branding-merchandise.png
pligo-branding-book.png
pligo-branding-social.png

Zelf aan de slag met brandbook en templates

We hebben gekozen voor fotografie van echte situaties waarin kinderen spelen met prachtig speelgoed. Zo versterken we de tastbaarheid van het product. De combinatie van de kleuren, het lettertype en de fotografie creëert een krachtige branding die onderscheidend is en een blijvende indruk achterlaat.

Dankzij het brandbook en de verschillende templates kan Pligo nu en in de toekomst zelf aan de slag. De kernachtige en krachtige boodschap die samen met Pligo is opgesteld, zorgt voor herkenbare en consistente communicatie-uitingen op al hun verschillende kanalen.

pligo-website-design.png
pligo-branding-iphone.png
pligo-branding-visual-1714121959.png
pligo-website.png

Pligo's gebruiksvriendelijke interface

Om een plezierige en naadloze gebruikerservaring te bieden, hebben we voor Pligo een geavanceerde front- en back-end ontwikkeld. Pligo biedt namelijk een unieke dienst waarbij klanten kunnen kiezen uit verschillende wisseltermijnen en credits voor het kiezen van speelgoed. De combinatie van de verschillende wisseltermijnen en het brede scala aan speelgoed maakt het product complex. Dankzij een gebruiksvriendelijke accountomgeving kunnen klanten nu moeiteloos wisselen, waardoor Pligo overzicht behoudt.

pligo-website-ux.png
pligo-branding-mijn.png

Een op maat gemaakte MijnOmgeving

In nauwe samenwerking met Pligo heeft Concept7 de volledige flow en systemen geoptimaliseerd. Het resultaat is een op maat gemaakt, nieuw ontworpen systeem dat perfect aansluit bij de behoeften van Pligo. Geen enkel bestaand systeem paste precies bij de wensen en eisen van de klant, dus heeft Concept7 met expertise en creativiteit een nieuw systeem vanaf de grond opgebouwd. Het resultaat? Een nieuwe MijnOmgeving met functies zoals gebruikersregistratie, voorraadbeheer en betalingsverwerking. Zo kan Pligo al haar ambities en doelen bereiken!

Ook bouwen aan succes?

Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies voor gepersonaliseerde content, social media features en om onze traffic te analyseren. Meer weten?