AquaCell website design case Concept7

AquaCell is de Nederlandse nummer 1 op het gebied van waterontharders. Bij een marktleider met een duidelijk merkverhaal hoort een website die het merk etaleert én de doelgroep vertrouwen biedt.

  • Der kunde Aquacell
  • Cases
    ux-design visual-design gebruikersonderzoek customer-journey-mapping development persona-mapping
  • Ergebnisse aquacell-waterontharder.nl/

De kracht van zacht

100% zacht, kalkvrij water voor iedereen in Nederland. Dat is de missie van AquaCell. Door voortdurend met (potentiële) klanten mee te denken en door open en duidelijk te zijn als het gaat om service, informatie en advies. 

De uitdaging

AquaCell heeft een duidelijke ambitie met haar website: richten op de hoogst mogelijke conversie en met content afgestemd op hun persona’s.

Vanuit een abstract idee van 'hoe kan het beter' is met de kennis en kunde vanuit diverse disciplines met de fantastische mensen van Concept7, een werkelijkheid gemaakt. Inzicht in en belangstelling voor ons bedrijf stond voorop, met als gevolg het overweldigende succes van onze nieuwe website.

Petra Weeling

,

Manager Commercie AquaCell

Wat waren de richtlijnen?

  • Een solide website als fundering

  • Persona’s identificeren en optimaal (leren) bedienen

  • Technische realisatie van de website en CRO-doorontwikkeling.

Verschillende vormen van gebruikersonderzoek

Human centered design zit in alles wat we doen. Dit is een ontwerpproces waarin de eindgebruiker centraal staat. De werkwijze is verweven in alle projectstappen: van het eerste gesprek met de doelgroep tot aan (en zelfs voorbij) de websitelancering.

Met een uitgebreid gebruikersonderzoek is de potentiële en huidige doelgroep (en het kiesgedrag) nauwkeurig in kaart gebracht.

Gebruikerssessie

De belangrijkste conclusies zijn dat de doelgroep zich uitbreidt: van 55-plussers naar steeds meer 25-plussers. Mensen met een nieuwbouwproject of vanwege een verhuizing. De oudere doelgroep zit meer op het “vertrouwen” en de jongere doelgroep vindt duurzaamheid belangrijker. 

Customer Journey

Met de inzichten van de (potentiële) doelgroep brachten we de drijfveren uit de klantreis in kaart. 

Een greep uit de triggers

  • In de oriëntatiefase: hoge Google reviews

  • In de aankoopfase: de mogelijkheid tot afbetalen of huren

  • In de installatiefase: de mogelijkheid tot do it yourself.

  • In de gebruikersfase: langskomen voor servicecheck na garantieverlenging

Logo AquaCell case Concept7
AquaCell homepagina design case Concept7

De doorvertaling naar design

Vanuit de waardevolle inzichten is ons UX- en visual design team aan de slag gegaan. 

  • Een nieuw funnel is compleet uitgedacht

  • De vormgeving van de website is gebaseerd op het zachte karakter van AquaCell 

  • Een high-end uitstraling waarin het product centraal staat

Aquacell case tablet Concept7
Case Aquacell waterontharder website Concept7

Een website die werkt!

En het resultaat mag er zijn! Wij trots, klant blij én de gebruiker ook, want

  • de aangevraagde offertes zijn gemiddeld gestegen met 27,5% (conversies)

  • de conversiepercentage is gestegen met 56%

Case AquaCell website Concept7

What’s next? 

AquaCell is nog steeds heel ambitieus, en dat vinden we leuk! De eerste versie van de website staat en de plannen zijn gemaakt voor verdere optimalisatie. Binnenkort vertellen we meer over de CRO-doorontwikkeling

Ook scoren met ons?

Wil je weten hoe wij jouw bedrijf digitaal succesvoller maken? 

Präferenz