AquaCell is de Nederlandse nummer 1 op het gebied van waterontharders. Bij een marktleider met een duidelijk merkverhaal hoort een website die het merk etaleert én de doelgroep vertrouwen biedt.
100% zacht, kalkvrij water voor iedereen in Nederland. Dat is de missie van AquaCell. Door voortdurend met (potentiële) klanten mee te denken en door open en duidelijk te zijn als het gaat om service, informatie en advies.
AquaCell heeft een duidelijke ambitie met haar website: richten op de hoogst mogelijke conversie en met content afgestemd op hun persona’s.
Een solide website als fundering
Persona’s identificeren en optimaal (leren) bedienen
Technische realisatie van de website en CRO-doorontwikkeling.
Human centered design zit in alles wat we doen. Dit is een ontwerpproces waarin de eindgebruiker centraal staat. De werkwijze is verweven in alle projectstappen: van het eerste gesprek met de doelgroep tot aan (en zelfs voorbij) de websitelancering.
Met een uitgebreid gebruikersonderzoek is de potentiële en huidige doelgroep (en het kiesgedrag) nauwkeurig in kaart gebracht.
De belangrijkste conclusies zijn dat de doelgroep zich uitbreidt: van 55-plussers naar steeds meer 25-plussers. Mensen met een nieuwbouwproject of vanwege een verhuizing. De oudere doelgroep zit meer op het “vertrouwen” en de jongere doelgroep vindt duurzaamheid belangrijker.
Met de inzichten van de (potentiële) doelgroep brachten we de drijfveren uit de klantreis in kaart.
Een greep uit de triggers
In de oriëntatiefase: hoge Google reviews
In de aankoopfase: de mogelijkheid tot afbetalen of huren
In de installatiefase: de mogelijkheid tot do it yourself.
In de gebruikersfase: langskomen voor servicecheck na garantieverlenging
Vanuit de waardevolle inzichten is ons UX- en visual design team aan de slag gegaan.
Een nieuw funnel is compleet uitgedacht
De vormgeving van de website is gebaseerd op het zachte karakter van AquaCell
Een high-end uitstraling waarin het product centraal staat
En het resultaat mag er zijn! Wij trots, klant blij én de gebruiker ook, want
de aangevraagde offertes zijn gemiddeld gestegen met 27,5% (conversies)
de conversiepercentage is gestegen met 56%
AquaCell is nog steeds heel ambitieus, en dat vinden we leuk! De eerste versie van de website staat en de plannen zijn gemaakt voor verdere optimalisatie. Binnenkort vertellen we meer over de CRO-doorontwikkeling!
Wil je weten hoe wij jouw bedrijf digitaal succesvoller maken?