Heb je het idee dat je conversies laat liggen? Misschien heb je veel bezoekers op je site, maar haken ze vroegtijdig af. Of wil je een vliegende start maken met het redesign van je site?
Met conversie optimalisatie (CRO) laat je jouw website slimmer werken. Hoe dan? Door meer uit je bestaande bezoekersaantallen te halen en conversies te verhogen. En hoe pak je dat aan? Daar helpen onze conversie specialisten je mee.
Sinds 1999 helpen wij 210+ klanten online succesvol te zijn
#1 UX design agency bij Emerce100
Multidisciplinaire inzet voor jouw conversieverhoging
Een CRO-aanpak op maat voor jouw organisatie
Klanten beoordelen ons met 4.9/5 sterren ★★★★★
Bij conversie optimalisatie verbeter je jouw website met als doel om de conversie van bezoekers te verhogen. Dit doe je voornamelijk door frictie weg te halen (conversie killers) en de motivatie van je bezoekers te verhogen. Want weet jij wat je bezoekers nodig hebben? Wat hun behoeftes zijn? Waar ze nu afhaken op je website?
Conversie optimalisatie gaat verder dan alleen het verhogen van aankopen. Denk ook aan conversies zoals het invullen van een contactformulier, het inschrijven voor een nieuwsbrief of het downloaden van een brochure.
Je bezoeker doorloopt een aantal stappen voor een conversie plaatsvindt. Inzichten en data over bezoekersgedrag helpen je om de route naar conversie te vergemakkelijken. Kleine optimalisaties hebben vaak al een groot effect. Met als resultaat: een hogere conversieratio.
Wil je meer weten wat CRO inhoudt en waarom je het moet inzetten? Lees dan onze longread over Conversie optimalisatie (CRO).
Conversie optimalisatie kan je helpen om:
je klanten beter te leren kennen;
de gebruiksvriendelijkheid van je website te verbeteren;
meer conversies te krijgen door je bezoekers beter aan te spreken;
beslissingen te maken op basis van data en feiten in plaats van aannames;
je omzet via de website te verhogen.
Het is slim om eerst een conversie optimalisatie scan uit te voeren, zodat de huidige situatie van je site in kaart is gebracht. Met deze scan onderzoek je het volgende:
Waar liggen de huidige kansen?
Hoe staat je website voor qua gebruiksvriendelijkheid en gebruikservaring?
Vinden de juiste mensen je website?
Spreek je de bezoekers aan met je teksten en content?
Wat zijn je conversies en hoe zit je conversiefunnel in elkaar?
Geen tijd om dit zelf uit te zoeken? Wij doen een CRO quickscan voor je! Vul je gegevens in, en binnen een week heb je al zicht op wat je kunt verbeteren.
Wat je krijgt:
een uitgebreide analyse voor €99,- ter waarde van € 500,-
een overzicht van de top 20 kansen op je website
een persoonlijk adviesgesprek met een van onze conversie optimalisatie specialist
We nemen je graag mee in ons conversie optimalisatie traject. Op de volgende wijze zorgen we voor meer conversie:
Data is key! We beginnen met data analyseren
Verzamelen van inzichten uit de eerste hand via gebruikersonderzoek
Waar ligt de prioriteit van de verbeterpunten?
Optimalisaties stapsgewijs doorvoeren. We beginnen met laaghangend fruit.
Effect testen en data blijven verzamelen
Conversie optimalisatie is een doorlopend proces. Er zijn altijd nieuwe verbetermogelijkheden waar je met jouw website op kan inspelen. We helpen je graag op weg.
Onze conversie specialisten kunnen je ondersteunen op het gebied van:
Propositie
Doelgroep / persona’s
Customer Journey
Om doelgericht voor verbeteringen te zorgen, leggen we je propositie, persona’s en klantreis onder de loep. We stellen een doordacht conversie optimalisatie strategie op die past bij jouw doelgroep.
Tools inrichten
Maandelijkse rapportage, bijstellen
Indien nodig beginnen we met het inrichten van de meetbaarheid, zodat we inzicht krijgen in de prestaties van je website. Op basis van data geven we maandelijks aanbevelingen hoe je website nog beter kan laten presteren.
We maken inzichtelijk hoe bezoekers je website gebruiken. Denk aan afhaakmomenten, meest bezochte pagina’s, apparaatgebruik, behoeftes en twijfels. Hiervoor maken we gebruik van tools zoals Google Analytics en Hotjar, maar ook van gebruikersonderzoek uit eerste hand.
Hoe gemakkelijk en logisch is je website in gebruik? We onderzoeken de gebruikerservaring. En in het specifiek welke obstakels ervoor zorgen dat je bezoekers juist niet bij je converteren.
SEO
Conversiegerichte copy
Contentmarketing
Conversies optimaliseren kan pas als je genoeg bezoekers binnenkrijgt. Daarom gaan we ook met de vindbaarheid van je website (SEO) aan de slag. Daarnaast kijken we naar content en copy. Hoe kan jij je bezoekers overtuigen om een actie te ondernemen?
Hypotheses opstellen
A/B-test
Split test
We testen of de verbeteringen daadwerkelijk werken (validatie). Met een A/B- of een split test checken we of de hypothese klopt. Levert het de gewenste resultaten op? Dan kan de verbetering geïmplementeerd worden.
Gepersonaliseerde content
Op het hoogste niveau van conversie optimalisatie kunnen we personaliseren. Dit betekent dat we unieke content per segment óf zelfs individu aanbieden. Dit doe je op basis van bezoekersgedrag.
Er zijn vele wegen voor conversie optimalisatie. Samen komen we er achter hoe de ideale website er voor jouw bezoeker eruitziet.
Wil je graag weten welke handvatten voor jouw digitale product relevant zijn? Laat je adviseren door onze conversie optimalisatie specialist.
Sinds 1999 zijn we een expert in het maken van digitale producten op basis van gebruikerservaringen. We hebben expertise in o.a:
Gedragspsychologie
Gebruikersonderzoek
UX
Grafisch vormgeving
SEO
Copywriting
Data
Met deze expertises gebruiken we een multidisciplinaire inzet om jouw conversies te boosten. We weten als conversie optimalisatie bureau aan welke knoppen we moeten draaien om jouw gebruiker te overtuigen. We ondersteunen je binnen de verschillende aspecten van conversie optimalisatie en delen graag onze CRO-kennis met je. Je krijgt praktisch advies en we kijken met een frisse blik naar je organisatie.
Benieuwd naar wat onze conversie optimalisatie specialisten voor jou kunnen betekenen? Neem contact met ons op voor een kennismaking!