Als MKB ondernemer geld verdienen én meehelpen aan een betere wereld: gaat dat samen? Jazeker, en MVO Nederland werkt daar al vanaf 2004 hard aan.

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) biedt ondernemers steeds meer concurrentievoordelen. Wij worden blij van ondernemers én van meehelpen aan een goed doel. Win-win dus toen we MVO Nederland hielpen met het redesign van hun website.

Mockup MVO

Creating a strong business and building a better world are not conflicting goals — they are both essential ingredients for long-term success — William Clay Ford Jr. Executive Chairman, Ford Motor Company.

Mockup kleurcodes

Onderzoeksfase

We starten altijd met onderzoek. Een aantal belangrijke inzichten die we opgedaan hebben in de onderzoeksfase:

  • Er komen veel verschillende doelgroepen naar de site met hele uiteenlopende behoeftes.
  • Zowel MVO Nederland als gebruikers van de site zijn het er over eens: De propositie (Belofte en meerwaarde voor je potentiële klanten.) van MVO is niet scherp genoeg.
  • Er zijn verschillende motivaties waarom ondernemers verantwoord ondernemen (Druk van buitenaf door bijvoorbeeld grote inkopers, vanuit intrinsieke motivatie en vanuit meerwaarde vanuit commercieel oogpunt.).
  • De belangrijkste meerwaarde van MVO voor ondernemers zijn hulp en ondersteuning, en toegang tot het bedrijven netwerk van MVO.
Mockup mobiel MVO

Uitdaging en oplossing

De oude site wilde teveel doelgroepen bedienen zonder duidelijke strategische lijn. Ook was er geen/onvoldoende regie en eigenaarschap over de website. Hierdoor stond er veel te veel informatie op de site, en verdwaalden gebruikers op de site.

Voor MVO Nederland was dit een bevestiging, en één waar ze al op voorbereid was. Naast het redesign nam MVO verschillende mensen in dienst voor communicatie, contentstrategie en content.

Samen met MVO bepaalden we de online strategie, bijbehorende doelstellingen en de concept richting. De kern van de site is nu het concreet maken en tonen van de effecten van maatschappelijk verantwoord ondernemen, en de rol en meerwaarde van MVO daarbij.

Door concreet te maken dat je als bedrijf impact kunt hebben overtuigen wij bedrijven om in actie te komen en stimuleren we ondernemers gebruik te maken van de diensten van MVO.

Als belangrijkste raamwerk voor de site ontwierpen we samen met MVO de informatie-architectuur. Hoe is de structuur van de site? Wat staat er in de hoofdnavigatie? Wat in de subnavigatie en footers? En hoe gaan gebruikers door de site?

Blije vrouw MVO

Meer weten?

Wil je meer weten hoe Concept7 jouw organisatie een strategisch voordeel kan geven door human-centered design? Hoe je gebruikersonderzoek of design in kan zetten om innovatiever te worden en nieuwe ideeën sneller op de markt kan brengen? Neem dan contact met ons op.

volgende case

Download onze whitepaper

Wij willen graag onze kennis delen, vul je email adres in en krijg onze whitepaper gratis in je inbox.

Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies voor gepersonaliseerde content, social media features en om onze traffic te analyseren. Meer weten?