EasyToys kennen we als dé aanbieder van diverse seksspeeltjes. De missie van het merk is om zoveel mogelijk mensen aan te moedigen om te ontdekken, experimenteren en te genieten. Dit vraagt om een future proof concept, doorvertaald naar een website die vernieuwend is binnen de industrie.
Bekijk hoe we andere bedrijven digitaal succes hebben gebracht
Door taboes te doorbreken en seks bespreekbaar te maken probeert EasyToys een positieve impact te hebben op het seksuele welzijn van zoveel mogelijk mensen. En met hun in-house kennis en het ruime assortiment proberen ze de veelzijdige doelgroep het ultieme plezier tussen de lakens te leveren.
Een uitgesproken merkidentiteit vraagt om een krachtige online doorvertaling. De nieuwe positionering en propositie hebben we op de volgende manieren doorvertaald:
Een online vormgeving die past bij de nieuwe propositie en positionering.
Een digitaal concept voor de website dat future proof is.
Uitwerking in UX- en visual design van het e-commerce platform.
Voor we ontwerpen starten we altijd met de onderzoeksfase, waarin we zoveel mogelijk leren van de dienstverlening en markt, het karakter van de organisatie en natuurlijk: de verschillende doelgroepen en hun behoeftes. Wat zoeken ze en wat beweegt ze?
Human centered design zit in alles wat we doen. Dit is een ontwerpproces waarin de eindgebruiker centraal staat. Deze werkwijze is verweven in alle projectstappen, met als doel: het leren kennen van gebruikers en zoveel mogelijk toetsen met ze. Hierdoor zorg je voor optimale conversie en gebruikerservaring.
Samen met EasyToys keken we naar interne factoren en hun diverse klanten: van beginnende tot aan ervaren consumenten. De website heeft ongeveer evenveel mannelijke als vrouwelijke bezoekers, van uiteenlopende leeftijden.
Het is belangrijk om in te spelen op de verschillende beweegredenen van deze diverse klanten.
Kort samengevat zijn dit de belangrijkste invalshoeken:
Voor de beginnende consument: Maak het bespreekbaar.
Voor de consument met middelmatige ervaring: meer ontdekken of iets nieuws proberen.
Voor de ervaren consument: grenzen opzoeken.
Onze UX- en Visual designers ontwierpen de pagina's in samenspraak met EasyToys. Doel: een gebruiksvriendelijke werking en een oogstrelend, prikkelend design dat EasyToys ademt.
Om tot een geheel vernieuwde EasyToys website te komen, werkten we de volgende onderdelen uit op het gebied van gebruiksvriendelijkheid en grafisch ontwerp:
Klantenservice
Overzichtspagina, categoriepagina en de detailpagina.
Mijn Easytoys
Overzicht, Mijn gegevens, Mijn spaarpunten, Mijn unieke cadeaus, Orderoverzicht, Mijn retouren, Mijn verlanglijstje en Mijn reviews.
Checkout
Winkelwagen, Inloggen, Leveropties, Kies dag en tijd, Betalen en de Bedanktpagina.
Het UX- en Visual ontwerp hebben we doorvertaald naar schaalbare, snelle en pixel-perfecte front-end. Onze front-end developers brachten de pagina's en functionaliteiten uit het ontwerp tot leven in HTML/CSS. In een bibliotheek legden we de bouwblokken vast zodat EasyToys in de toekomst eenvoudig zelf kan doorontwikkelen.
EasyToys is onderdeel van EDC Retail: Europees marktleider in erotische artikelen. De webwinkels leveren door heel Europa en met name in Nederland, België en Duitsland. EDC Retail heeft ons uitgedaagd om het redesign van de gehele overkoepelende website op ons te nemen. Dat resultaat zie je hier.
Ook jouw bedrijf kunnen we helpen met digitaal succes.