Concept7 & Hypotheek Visie
Een website die professionaliteit en zekerheid uitstraalt is cruciaal wanneer je op het punt staat om een van de belangrijkste stappen in je leven te maken. Namelijk: het kopen van een huis. Dat is spannend en een hele onderneming. Hoe zorgen we ervoor dat een website jouw vertrouwen wint?
Ook digitaal succes behalen?
Bekijk onze diverse diensten
Hypotheek Visie geeft al meer dan 30 jaar onafhankelijk, passend hypotheekadvies. In 67 vestigingen door heel Nederland hebben ze al meer dan 100.000 hypotheken verstrekt. Dat iedereen kan wonen om te leven, is de missie.
Hoewel de service van Hypotheek Visie tijdens fysieke contactmomenten hoog scoort, liep de verouderde website tegen verschillende knelpunten aan:
Het CMS (content management systeem) miste een doorontwikkeling. Verschillende functionaliteiten misten of werkten niet optimaal.
Doordat de techniek achterliep, liepen ook de organische posities terug. Dit zijn de bezoekers op je website die vanaf een zoekmachine binnenkomen via een niet-betaald zoekresultaat.
De website is destijds vanuit functionaliteit opgebouwd in plaats vanuit branding. Het merkverhaal wat draait om een warme organisatie met deskundige adviseurs blijkt ver van de uitstraling van de website af te staan.
Tijd dus voor een nieuwe website die voldoet aan de wensen en verwachtingen van Hypotheek Visie. Wat dragen we met dit nieuwe platform uit?
Het technisch platform…
sluit naadloos aan bij het perspectief van de verschillende doelgroepen.
zorgt voor vertrouwen en daarbij aanzet tot actie
bedient bestaande klanten én franchisenemers optimaal en tegelijkertijd wordt het klantenbestand uitgebreid.
is gebruiksvriendelijk, solide en zorgt voor hogere conversie.
blijft optimaliseerbaar (ook in de toekomst) op het gebied van CRO
Om deze doelen te behalen werken we met het ‘human centered design’ proces. Dit is een ontwerpproces waarin de eindgebruiker centraal staat in plaats van de organisatie. Deze werkwijze is voor ons de leidraad in elk vraagstuk.
Hypotheek Visie is een franchisebedrijf, wat betekent dat ook de franchisehouders in dit gehele project betrokken moeten worden.
Door de doelgroep centraal te stellen, kom je achter interessante inzichten die essentieel zijn voor de bouw of optimalisatie van je digitale product. Maar hoe doe je dat precies? Door het gesprek aan te gaan, te luisteren en door te vragen.
Met diepte-interviews hebben we de volgende waardevolle inzichten in kaart gebracht:
Het is voor klanten een belangrijke stap in hun leven. Vertrouwen is hierin cruciaal: vertrouw ik jou en je advies?
Mensen vinden persoonlijk contact belangrijk.
Men vindt het fijn als een professional/adviseur meekijkt, maar hecht waarde aan zo weinig mogelijk verschillende contactpersonen.
Men hecht waarde aan een adviseur uit de directe omgeving, die weet wat er speelt.
De doelgroep van Hypotheek Visie kunnen we onderverdelen in starters, doorstromers, senioren, ondernemers en expats. Deze zijn weer te segmenteren in 3 verschillende behoeften en houdingen:
Type 1: zoekt volledige ontzorging en doet geen vooronderzoek.
Type 2: zoekt volledige ontzorging, maar doet wél vooronderzoek.
Type 3: denkt het zelf te kunnen maar komt uiteindelijk toch bij een hypotheekadviseur terecht.
Wat zijn de redenen voor het zoeken van een hypotheek?
Het kopen van een eerste woning
Andere woning (scheiding, kleiner/groter/anders willen wonen)
Verduurzaming
Oversluiten hypotheek
Financiële reden (verhuur, extra lening)
"Hoe kunnen we meerwaarde uitdragen en optimaal aansluiten bij de behoeftes van potentiële klanten, zodat we ze overtuigen een afspraak te maken?" Met deze hoofdvraag nam ons creatieteam plaats rond de tekentafel.
De inzichten én merkwaarden zijn verweven in een allesomvattend, sterk en visueel concept: aangenaam kennismaken. Dit concept brengt een persoonlijk gevoel over en maakt informatie laagdrempelig en aangenaam.
Hoe laten we zien dat Hypotheek Visie de meest toegankelijke en betrouwbare hypotheker van Nederland is?
Dit doen we met een vormgeving die
aanzet tot conversie;
de herkenbare sfeer van het merkgedachtegoed oproept (het draait om wonen);
on- en offline middelen bevat die elkaar versterken;
gemakkelijk toepasbaar is;
een brede doelgroep aanspreekt.
Met een interactief prototype (voor mobiel en desktop) zijn de belangrijkste webpagina’s getoetst. Zo lag er voor het development-team een mooie basis voor de technische realisatie van de website.
De technische doelen voor dit nieuwe platform:
Het genereren van leads via goeddraaiende contactformulieren.
Conversie verhogen door optimalisatie in user experience.
Een flexibel CMS opzetten waarin zelf contentpagina’s aangevuld kunnen worden.
Solide beveiliging van het OpenSource platform. Dit is software waarvan de broncode is gepubliceerd en vrij beschikbaar is voor het publiek.
Om deze doelen te behalen is ons team aan de slag gegaan met:
Het omzetten van het gemaakte design naar code en functionaliteit.
Het implementeren van een nieuw CMS (content management systeem).
Het opzetten van een server voor de website.
Wil je weten hoe wij jouw bedrijf digitaal succesvoller maken?