Terug naar overzicht

Customer Journey

Een customer journey (ook wel een klantreis) is het proces dat een klant doorloopt bij het bereiken van een doel. Dit proces kun je visualiseren zodat je in één overzicht taken, vragen, drempels en inzichten van je gebruikers kunt zien.

Hoe komen we tot een customer journey?

Een customer journey begint bij je gebruikers. Wat weet je al van je gebruikers? Als je relevante onderzoeken hebt ontvangen we die graag van je. Deze nemen we door, als voorbereiding op een workshop.

Wij verzorgen een workshop waar verschillende medewerkers van je organisatie aanwezig zijn. Het liefst in elk geval medewerkers die veel van klanten weten of veel klantcontact hebben.weten van klanten contact hebben met klanten.

In de workshop vangen we aanwezige kennis over gebruikers. Als uit de workshop blijkt dat er (te) veel aannames zijn over gebruikers kunnen we aanvullend onderzoek doen. Wat we regelmatig doen is bijvoorbeeld interviews houden met (potentiële) gebruikers uit je doelgroep. Maar ook observaties of veldonderzoek is een optie.

Als je vóór de workshop al weet dat je te weinig kennis hebt van je gebruikers dan kunnen we je ook helpen door eerst samen met jou onderzoek te doen.

De uitkomsten uit de workshop vertalen wij door naar een grafische weergave van je customer journey. Zo maak je alle relevante kennis over je gebruikers in één keer inzichtelijk.

Voorbeeld customer journey

Een voorbeeld van een customer journey

 

Wat kun je met een customer journey?

Een customer journey:

  • Helpt naar het geheel van je dienstverlening te kijken;
  • Helpt vanuit je gebruikers te denken;
  • Helpt bij het blootleggen van pijnpunten en het signaleren van kansen.

Door alle kennis over je gebruikers te verzamelen krijg je direct inzicht in waar je je gebruikers goed helpt, maar ook waar dat niet goed gaat. En waar kansen liggen.

Met deze inzichten kun je gericht werken aan het beter bedienen van je gebruikers. Dit kan weer leiden tot:

  • Groter concurrentievoordeel
  • Een hogere klantwaardering
  • Meer omzet
  • Langere customer lifetime value.

Waarom zou ik voor Concept7 kiezen?

We maken al meer dan 10 jaar customer journeys met onze klanten. Bovendien gebruiken we ze zelf ook regelmatig als onderdeel van een project. We weten waar we het over hebben.

Wil je samen met ons je customer journey inzichtelijk maken zodat je niet langer omzet of kansen voor verbetering laat liggen? Of heb je vragen? Neem contact op met Sjoerd.

Sjoerd Walinga

Usability & User Experience Researcher

[email protected] 06 10 30 00 53

Geintereseerd om met ons een Customer Journey te doen? Of heb je vragen? Neem contact op met Sjoerd Walinga.

Bekijk ook

Expert evaluatie

Eén van onze experts analyseert je website, intranet of app grondig. Alle verbeterpunten ontvang je in een praktisch en helder rapport. Dit rapport nemen wij persoonlijk met je door. Zo kun je je klanttevredenheid en conversie eenvoudig verhogen!

Lees meer over Expert evaluatie

Customer Journey

Met een customer journey (ook bekend als klantreis) maak je ervaringen van jouw klanten met je aankoopproces of dienst inzichtelijk. Samen met jouw team stellen wij de customer journey op. Als het nodig is doen we aanvullend gebruikersonderzoek. Met de customer journey signaleer je behoeften, kansen en verbeterpunten voor je klanten.

Lees meer over Customer Journey

Eyetrack

Bij een eyetrack onderzoek je hoe gebruiksvriendelijk je product of dienst is. Gebruikers uit je (potentiële) doelgroep krijgen taken die ze uitvoeren achter onze eyetrackmonitor. Met een eyetrackmonitor kun je zien waar gebruikers kijken op het scherm. Je krijgt een helder rapport met alle bevindingen, zodat je direct kunt verbeteren.

Lees meer over Eyetrack

Gebruikersonderzoek op maat

Soms heb je maatwerk nodig bij gebruikersonderzoek. Vermoed je dat je website beter kan, maar weet je niet hoe? Of twijfel je wat de beste oplossing is voor een vraagstuk? Ben je op zoek naar motivaties of gedrag van gebruikers? Of zoek je bewijs of inzichten? Wij kunnen je helpen.

Lees meer over Gebruikersonderzoek op maat

Terug naar overzicht