Een customer journey (ook wel een klantreis) is het proces dat een klant doorloopt bij het bereiken van een doel. Dit proces kun je visualiseren zodat je in één overzicht taken, vragen, drempels en inzichten van je gebruikers kunt zien.

Hoe komen we tot een customer journey?

Een customer journey begint bij je gebruikers. Wat weet je al van je gebruikers? Als je relevante onderzoeken hebt ontvangen we die graag van je. Deze nemen we door, als voorbereiding op een workshop.

Wij verzorgen een workshop waar verschillende medewerkers van je organisatie aanwezig zijn. Het liefst in elk geval medewerkers die veel van klanten weten of veel klantcontact hebben.weten van klanten contact hebben met klanten.

In de workshop vangen we aanwezige kennis over gebruikers. Als uit de workshop blijkt dat er (te) veel aannames zijn over gebruikers kunnen we aanvullend onderzoek doen. Wat we regelmatig doen is bijvoorbeeld interviews houden met (potentiële) gebruikers uit je doelgroep. Maar ook observaties of veldonderzoek is een optie.

Als je vóór de workshop al weet dat je te weinig kennis hebt van je gebruikers dan kunnen we je ook helpen door eerst samen met jou onderzoek te doen.

De uitkomsten uit de workshop vertalen wij door naar een grafische weergave van je customer journey. Zo maak je alle relevante kennis over je gebruikers in één keer inzichtelijk.

Wat kun je met een customer journey?

Een customer journey:

  • Helpt naar het geheel van je dienstverlening te kijken.
  • Helpt vanuit je gebruikers te denken.
  • Helpt bij het blootleggen van pijnpunten en het signaleren van kansen.

Door alle kennis over je gebruikers te verzamelen krijg je direct inzicht in waar je je gebruikers goed helpt, maar ook waar dat niet goed gaat. En waar kansen liggen.

Met deze inzichten kun je gericht werken aan het beter bedienen van je gebruikers. Dit kan weer leiden tot:

  • Groter concurrentievoordeel.
  • Een hogere klantwaardering.
  • Meer conversie en omzet.
  • Langere customer lifetime value.

Waarom zou ik voor Concept7 kiezen?

We maken al meer dan 10 jaar customer journeys met onze klanten. Bovendien gebruiken we ze zelf ook regelmatig als onderdeel van een project. We weten waar we het over hebben.

Wil je samen met ons je customer journey inzichtelijk maken zodat je niet langer omzet of kansen voor verbetering laat liggen? Of heb je vragen? Neem contact op met Sjoerd.

Customer journeys (ook wel een klantreis) zijn het proces dat een klant doorloopt bij het bereiken van een doel. Dit proces kun je visualiseren zodat je in één overzicht taken, vragen, drempels en inzichten van je gebruikers kunt zien.

Wat kun je met customer journeys?

Met customer journeys:

  • Kun je naar het geheel van je dienstverlening te kijken.
  • Leer je denken vanuit je gebruikers.
  • Kun je pijnpunten blootleggen en kansen signaleren.

Door alle kennis over je gebruikers te verzamelen krijg je direct inzicht in waar je jouw gebruikers goed kan helpen. Maar ook waar dat niet goed gaat, en waar de kansen liggen.

Hoe komen we tot een customer journey?

Een customer journey begint bij je gebruikers. Wat weet je al van je gebruikers? Als je relevante onderzoeken hebt, ontvangen we die graag van je. Deze nemen we door, als voorbereiding op een workshop.

Wij verzorgen een workshop waar verschillende medewerkers van je organisatie aanwezig zijn. Het liefst in elk geval medewerkers die veel van klanten weten of veel klantcontact hebben. 

In de workshop vangen we aanwezige kennis over gebruikers. Als uit de workshop blijkt dat er (te) veel aannames zijn over gebruikers kunnen we aanvullend onderzoek doen. 

Wat we regelmatig doen is bijvoorbeeld diepte interviews houden met (potentiële) gebruikers uit je doelgroep. Maar ook observaties of veldonderzoek is een optie.

Als je voor de workshop al weet dat je te weinig kennis hebt van je gebruikers dan kunnen we je ook helpen door eerst samen met jou onderzoek te doen.

De uitkomsten uit de workshop vertalen wij door naar een grafische weergave van je customer journey. Zo maak je alle relevante kennis over je gebruikers in één keer volledig inzichtelijk.

Met deze inzichten kun je gericht werken aan het beter bedienen van je gebruikers. Dit kan weer leiden tot:

  • Groter concurrentievoordeel.
  • Een hogere klantwaardering.
  • Meer omzet.
  • Lange customer lifetime value.

Waarom kiezen voor Concept7?

We maken al meer dan 10 jaar customer journeys met onze klanten. Bovendien gebruiken we ze zelf ook regelmatig als onderdeel van een project. We weten waar we het over hebben.

Wil je samen met ons je customer journey inzichtelijk maken zodat je niet langer omzet of kansen voor verbetering laat liggen? Of heb je vragen? Neem contact op met Sjoerd.

Digitale producten die gemaakt zijn door en vóór mensen

Heb je al weleens nagedacht over wat er allemaal komt kijken bij het creëren van een goede website waar mensen echt van houden? Het is meer dan alleen maar wat je ziet op het oog. Er zit meer achter verscholen.

Direct contact met Sjoerd?

Mail naar
[email protected]
Of bel 050 36 00 233

Aan de slag met Concept7

Klinkt interessant? Laat dan een berichtje achter en we nemen zo snel mogelijk contact op voor een kennismaking!

Download onze whitepaper

Wij willen graag onze kennis delen, vul je email adres in en krijg onze whitepaper gratis in je inbox.

Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies voor gepersonaliseerde content, social media features en om onze traffic te analyseren. Meer weten?